Susisiekimo ministras E. Sabutis: „Elektromobilumo plėtros kartelė Lietuvoje kyla dar aukščiau“ (4)

Susisiekimo ministras E. Sabutis: „Elektromobilumo plėtros kartelė Lietuvoje kyla dar aukščiau“
logo Sausio 16 d. 13:50, Unsplash

Antradienį posėdžiavęs Seimas pritarė Alternatyviųjų degalų įstatymo (ADĮ) pakeitimo projektui, kuriuo nustatyti dar ambicingesni elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros tikslai. Vienas esminių – tiek nacionaliniu, tiek tarptautiniu mastu užtikrinti įkrovimo infrastruktūros atiduodamąją galią pagal šalyje registruotų elektromobilių skaičių, pranešė Susisiekimo ministerija. 

Atnaujinti nacionalinius teisės aktus prireikė po to, kai 2024 m. pavasarį įsigaliojo Alternatyviųjų degalų infrastruktūros diegimo reglamentas. Europos valstybėms identifikavus didelį atotrūkį tarp elektromobilių gausėjimo gatvėse ir juos aptarnaujančios įkrovimo infrastruktūros, Europos Komisijai prireikė atnaujinti infrastruktūros plėtros ir suderinamumo tarp šalių tikslus.

„Šie pokyčiai aktualūs ne tik įkrovimo prieigų  operatoriams, bet taip pat ir galutiniams įkrovimo paslaugos vartotojams – elektromobilių vairuotojams. Sakyčiau, kad elektromobilumo plėtros kartelė Lietuvoje kyla dar aukščiau. Tam, kad žengtume kartu su Europa, iškilo poreikis suderinti nacionalinius teisės aktus“, – sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

Priimtu įstatymo pakeitimu atnaujinti nacionaliniai elektromobilių įkrovimo infrastruktūros vystymo šalia valstybinės reikšmės kelių tikslai. Į įstatymą įtraukiamos ir sunkiosios kelių transporto priemonės su joms pritaikyta įkrovimo infrastruktūra bei vandenilio pildymo infrastruktūros plėtra. Taip pat atnaujinti viešai prieinamų įkrovimo prieigų statinių ir dinaminių duomenų rinkimo ir skelbimo, atsiskaitymo už paslaugas reikalavimai. Tuo pačiu buvo peržiūrėtos ir patikslintos įstatyme vartotos sąvokos.

Šiuo metu Lietuvoje yra užregistruota beveik 29 tūkst. elektromobilių, kuriuos aptarnauja apie 2,5 tūkst. viešai prieinamų įkrovimo prieigų. Pagal viešai prieinamos įkrovimo infrastruktūros informacinės sistemos renkamus duomenis, šiuo metu įkrovimo infrastruktūros atiduodamoji galia siekia beveik 120 tūkst. kW. Tai – 4,5 karto daugiau nei nustatyti minimalūs privalomi ES reikalavimai.

2030 m. elektromobilių įkrovimo infrastruktūros tinklo aptarnavimui šalyje bus įrengta ne mažiau kaip 6 tūkst. viešai prieinamų įkrovimo prieigų, kurių atiduodamosios galios poreikis gali siekti virš 250 tūkst. kW.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
Kęstutis
IP: 0eea200 | 01/17 09:00 Atsakyti
Kai visur jau visi suprato kad elektromobilis ir ekologija feikas -tokie kaip korumpuoti Sabučiai kliedi apie jų plėtra.Gal pirma susigrąžinti kaimynų elektra būtų pirmumas o ne jų provokavimas.Kazkas yra pasakęs kad tik durnius ne draugauja su kaimynais.
zzr
IP: b2b86bd | 01/17 08:18 Atsakyti
kas gi tuos lavonus ipirks kaip pigiausias perzenge 35 riba.
kek
IP: fe13323 | 01/17 20:37 Atsakyti
Vienas Ev automasina, neturi kainuoti daugiau 15k euro, o kad tai buvo snipstas, tai is pirmu dienu, buvo galima spresti, vienas uzkrovimas turi nuvaziuoti 1k km, na bet pagalvojo, kad durniai nepaskaiciuos ir pirks, mat gelbes planeta, O kai mokescius , zmones moka, Uz ismetamasias dujas, kokiais seimunu plauciais, bus valomas oras, nes jus gajnate pinigus, KAS valo ora????? Medziai kertami masiskai,!! Tai kokiais budais jus issvalysit ora???
Andre
IP: 4fe79a9 | 01/18 21:53 Atsakyti
Kęstutis
01/17 09:00

Kai visur jau visi suprato kad elektromobilis ir ekologija feikas -tok... skaityti daugiau

Šunys loja, o karavanas važiuoja, mieli komentatoriai....
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas