Praėjusiais metais „Regitra“ pradėjo stiprinti bendradarbiavimą su vairavimo mokyklomis ir visoje Lietuvoje susitiko su daugiau nei 380 instruktorių. Susitikimų metu buvo diskutuojama ir ieškoma būdų, kaip padėti būsimiems vairuotojams geriau pasirengti egzaminams, aptariamos dažniausiai daromos klaidos ir kaip jų išvengti.
Bendrų diskusijų metu, aptariant praktines situacijas su instruktoriais, gimė keletas pasiūlymų, kaip supaprastinti tam tikrų egzamino situacijų vertinimą ir padaryti jį aiškesniu. Nors didžioji dalis pakeitimų yra korekcinio pobūdžio ir esminės reikšmės egzaminų vertinimui neturės, tikimasi, kad šie patikslinimai padės tinkamiau atliepti praktikoje pasitaikančias situacijas.
Pristatome 5 pagrindinius siūlomus atnaujinimus:
Paprastinamas motociklininkų akių apsaugos skydelio vertinimas aikštelėje. Siūloma nevertinti, kaip būsimasis motociklininkas naudoja akių apsaugą, kai važiuojama iki 30 km/h greičiu arba, kai atliekami lėti manevrai.
Praktikoje tai itin aktualu motociklininkams, kada yra atliekami specialieji manevrai aikštelėje ar važiuojama lėtame eisme. Akių apsauga gali sukelti nepatogumų, nes nuo tam tikrų oro sąlygų ji ima rasoti. Siekiant išvengti šio nepatogumo, siūloma leisti akių skydelį atsidaryti, kai tai reikalinga matomumui užtikrinti.
Sujungiami specialieji manevrai. B kategorijos egzaminų metu siūloma sujungti dviejų specialiųjų manevrų atlikimą. Vietoje dabar atskirai atliekamų apsisukimo ribotame plote ir važiavimo atbuline eiga su posūkiu, atlikti vieną užduotį – apsisukimą atbuline eiga įsukant į važiuojamąją dalį dešinėje ir išvažiuoti į priešingą pusę. Tokiu būdu atliekamas apsisukimas atbuline eiga įvažiuojant į šalia esančią teritoriją ar gatvelę.
Praktikoje pastebima, kad skirtinguose miestuose ir miestų vietose juostų pločiai yra nevienodi, tad, siekiant vertinimo objektyvumo, siūloma šias užduotis apjungti. Sujungus šiuos du manevrus tiek vertinti, tiek suprasti šią užduotį būtų paprasčiau ir jos pobūdis būtų artimesnis realiai eismo praktikai.
Paprastesnis vertinimas manevruojant tarp eismo juostų. Situaciją, kai egzaminuojamasis, vairuodamas automobilį vienos pusės ratais pervažiuoja ištisinę horizontaliojo ženklinimo liniją, kuri skiria tos pačios krypties eismo juostas, siūloma vertinti nekritine klaida vietoje kritinės.
Praktikoje pasitaiko situacijų, kai egzamino metu prireikus manevruoti – pasukti, persirikiuoti, pavyzdžiui siekiant apvažiuoti stovintį automobilį, šiek tiek užvažiuojama ant ištisinės linijos. Kai kuriais atvejais tai yra neišvengiama norint atlikti manevrą, tad siūloma to kritine klaida nevertinti. Žinoma, tokiu atveju būtų privaloma įvertinti visą eismo saugumo situaciją.
Didesnės lėto važiavimo vertinimo ribos. Siūloma egzaminuojamajam pasirinkus per mažą važiavimo greitį kelio atkarpose, kuriose maksimalus leistinas važiavimo grietis yra daugiau kaip 50 km/h, klaidą fiksuoti tuomet, kai be pagrįstos priežasties važiuojama 20 km/h mažesniu nei didžiausias leistinas greitis, greičiu. Iki šiol klaida buvo fiksuojama važiuojant 15 km/h mažesniu nei didžiausias leistinas greitis, greičiu.
Atsižvelgiant, kad greito eismo sraute transporto priemonių greičiai pasiskirsto netolygiai, egzaminuojamasis turėtų didesnes galimybes priderinti savo greitį prie greitesnių arba lėtesnių transporto priemonių, atsižvelgiant į kelio ir eismo situaciją.
Pirmiausiai egzaminuotojas pasiūlytų pasitaisyti, o ne iš karto vertinti klaida. Siūloma nustatyti 30 sek. laiką sureaguoti į įspėjimą, kad egzaminuojamasis netinkamai naudojasi saugos priemonėmis, pavyzdžiui, pradėjo važiuoti neužsisegęs saugos diržo, netinkamai dėvi motociklininko apsaugas. Jei būsimasis vairuotojas nepasitaisytų per 30 sek., tik tuomet tai būtų vertinama klaida.
„Regitra“ asmenims, kurie ruošiasi laikyti vairavimo egzaminus, yra parengusi gausybę praktinių patarimų. Informacinėje svetainėje galima virtualiai pasižvalgyti po egzaminų automobilį, rasti vertinimo kriterijus, egzaminuotojų atsakymus į įvairius klausimus. Viską rasite čia: Praktiniai patarimai ruošiantis egzaminams | Akcinė bendrovė „REGITRA“