Buvęs „Formulės-1“ pilotas Gerhardas Bergeris mano, kad kažkokios krizinės situacijos dėl koronaviruso pandemijos pasekmės ateityje gali duoti ir teigiamą efektą, tačiau už tai teks gana brangiai sumokėti.
„Žinoma, atsivers kažkokios galimybės, bet realiai jos kainuos labai brangiai, - pareiškė austras interviu „Auto Motor und Sport“ – Tai galima sulyginti su dešimtuoju dešimtmečiu, kai „Formulėje-1“ vyko kovos dėl saugumo standartų padidinimo.
FIA prezidentu tada buvo Maxas Mosley, jis visada norėjo sumažinti greičius „Formulėje-1“, tačiau jo niekas neklausė. Komandos nenorėjo perdirbinėti mašinų, o autodromų savininkai nenorėjo investuoti į papildomas saugumo priemones trasose.
Viskas pasikeitė po 1994 m. gegužės 1 d., kai Imoloje įvyko žiauri avarija, kurioje žuvo Ayrtonas Senna. Galiausiai šie įvykiai atrišo rankas M. Mosley ir leido jam įgyvendinti savo planus. Su dabartine krize gali būti panaši istorija.
Pagrindinis klausimas, kurį dabar visi užduoda, yra maždaug toks: „Kaip išgyventi tokios rūsčios krizės sąlygomis? Mano galva, komandų biudžetus galima sumažinti iki 100 mln. JAV dolerių, nedarant absoliučiai jokių išimčių“.
Nuo 2017 m. Bergeris užima ITR kompanijos prezidento pareigas, kuri yra DTM kėbulinių automobilių lenktynių čempionato organizatorius ir jis pasirėmė tuo faktu iš DTM patirties, kai organizatoriai palaipsniui mažina išlaidas, pavyzdžiui, dar iki praėjusio sezono starto buvo priimtas sprendimas dėl smarkaus standartinių detalių skaičiaus padidinimo.
„Dar iki krizės mes atlikome didelį „nusiginklavimą“ ir dabar dirbame su dideliu kur kas pigesnių standartinių komponentų kiekiu, - sakė G. Bergeris. – Todėl technologiškai mes priartėjome prie žemiausios išlaidų ribos.
Iš principo, komanda, kuri lenktynių startui pateikia dvi mašinas, neturi per sezoną išleisti daugiau kaip keturi, daugiausiai – penki milijonai eurų. Žinoma, mes neturime pamiršti, kad čempionate turime du gamintojus („Audi“ ir BMW) ir kiekvienas iš jų turi po kelias mašinas. Mes galbūt mieliau dirbtumėm ties viršutine biudžetų sumų riba, bet ne vien mes ieškome teisingiausio sprendimo, visos lenktynių serijos dabar užsiima tuo“.